Headlines News :
Home » » 10 Perkara Sangat Berharga Bagi Lelaki

10 Perkara Sangat Berharga Bagi Lelaki

Written By Unknown on Tuesday, February 12, 2013 | 8:22 PM



Lelaki dan wanita memang berbeda pada saat menghadapi cinta. Jika wanita menganggap ucapan cinta adalah segalanya, bagi lelaki ada hal lain yang lebih berharga dari itu. Apa agaknya? Semak selengkapnya seperti yang dinyatakan dari Woman's Day berikut ini.

Perhatian wanita
Meskipun kebanyakan lelaki sangat cool, sebenarnya mereka dahaga akan perhatian. Jadi wanita sebaiknya benar-benar memperhatikan lelaki ketika diajak berbual. Sebab jika lelaki dijadikan keutamaan adalah sebuah perkara yang berharga bagi lelaki.

Makanan kegeraman
Cara terbaik mengambil hati lelaki adalah dengan membuatkan makanan kesukaannya. Maka dengan itu, wanita sangat digalakkan untuk boleh memasak demi lelaki. Dengan begitu, lelaki akan semakin mencintai pasangannya.

Baju yang sesuai
Saat berbelanja pakaian, mungkin ada baiknya jika wanita mengajak pasangannya untuk meminta persetujuan, apakah sebuah baju itu ssesuai atau tidak di tubuhnya. Sebab salah satu hal berharga bagi lelaki adalah dengan melihat pasangan mengenakan baju yang sesuai.

Menjaga diri
Mengambil makanan yang sihat, berolahraga, berhenti merokok, atau hal lain sepertinya adalah perkara-perkara yang hanya menguntungkan bagi wanita sendiri jika melakukannya. Tetapi ternyata lelaki juga menganggap wanita yang mampu menjaga dirinya itu sangat berharga.

Dipuji
Siapa yang tidak suka dipuji? Semua pasti suka, termasuk lelaki. Makanya, wanita tidak perlu menghujani lelaki dengan kata-kata cinta saja. Puji saja pasangan untuk membahagiakan si dia.

Dinasihati
Wanita yang memberi dukungan serta nasihat mengenai kesehatan pada pasangan adalah perkara lain yang dianggap berharga bagi lelaki. Sebab ertinya lelaki merasa diperhatikan dan disayangi sepenuh hati oleh pasangannya.

Meminta nasihat
Sebaliknya, pria juga suka jika dimintai nasihat oleh wanita. Jadi wanita sebaiknya tidak perlu ragu menceritakan hal-hal yang mengganggu pikiran dan membagikannya dengan pasangan.

Terima kasih
Tidak ada yang lebih berharga di mata lelaki selain ucapan terima kasih dari wanita. Kedengarannya mungkin remeh temeh, tetapi sebaiknya wanita membiasakan untuk mengucapkan terima kasih pada pasangan jika ingin lelaki semakin sayang.

Berbahagikan masalah
Lelaki memang cenderung dengan diam ketika menghadapi sebuah masalah. Tetapi ketika mereka ingin membahaginya bersama pasangan, sebaiknya wanita harus jadi pendengar. Jika wanita mendengar keluhan lelaki, pasti lelaki menganggap dirinya sentiasa diperhatikan

Itulah berbagai perkara yang dianggap berharga oleh lelaki daripada sekadar kata-kata cinta. Pastikan Anda para wanita melakukannya untuk pasangan!
Share this post :
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger