Headlines News :
Home » » Nahas kalau cri pasal ngan “natang” ne....

Nahas kalau cri pasal ngan “natang” ne....

Written By Zul Fikri on Wednesday, March 17, 2010 | 12:03 AM

Assalamualaikum dan salam sejahtera wat sume blogger yg tercinta...huhu..jng perasan..aku cntakan dye je..hihi..neyway..sperti entry seblum ne ‘kalau silap makan ne..boleh mampus’ yg mngisahkan mende2 yg aku agak xla merapu sgt iaitu ‘mampuih’..mende srius ne.bhaye gak..jng men2..kli ne aku nk cite mende sme gak..tp bkan makan..mngacau atau mnggangu natang ne pn bole...haaa..jom usha kit...



Hanya mngambil masa 4 minit tuk mengkill....cone snail

Sdang krunk brjalan2 kt tepi pntai dgan feelingnye..brlari pn xpe.aku x kesah..haha..krunk ternmpak la cengkerang ne..xla kiut sgt..lalu krunk teramik dngan gembiranye dan amat sesuai tuk wat barang kemas..tanpa sebarang isyarat..tiba-tiba....haa...korunk terase satu atau 2 sengatan yang agak tajam dari klit cngkerang yg xla kiut sgt 2..sengatan itu merebak dngan cpat dan perlahan-lahan ia menjadi skit. Dengan sengatan yg cpat ‘cone snail’ mencucuk durinye yg tersembunyi dan berbahaya kepada sesiapa yg kacau dia dengan salah satu toksik neuron yg paling kuat....



Sentuhan manja yang bahaya dan beracun...Arrow frog..

Haaa...katak lg.npe la aku ske sgt ngan natang neh..tidak kah ia kelihatan cntik di atas daun yang mnghjau dengan warna jalur yang sngat cntik 2..cam nk amik lak kn..awas!!! mngambil atau mnyentuhnya..anda akan mati dalam beberapa minit sahaja..setelah kne ne..korunk akan kejang jap pastu rebah..pastu..pham2 la yerk..tiada sngatan, tiada gigitan, tiada kesan racun tapi hanya lendir yang brkilau di atas badan dia 2..sbab 2 la pemburu atau org asli slalu guna katak ne..sbab nk wat damak..bahaya2..



Serangga yang paling malas sekali....

Korunk jng sangka ulat bulut 2 x bhaya...ramai yang mati setiap taun..gara2 mnyentuh atau bermain ngan ulat bulu neh..walaubagaimanapn, tiada cara yang terbaek tuk setel masalah racun ulat itu yang merupakan antikuogulan yang sangat kuat, kematian berlaku akibat kerosakkan darah....



Ular yang cantik dalam laut....

Satu ciptaan yang memberi mimp ngeri kepada pemandi laut dan pantai..yang ni aku toksah cite la kan..korunk pn taw..mmg bahaya natang ne..skli dye patuk..arwh la jwabnye..

Klau2 de terkasar bahase dan budi bicara..aku mntak maap la ye..aku ne bkan pandai menulis pn..

Share this post :

+ comments + 30 comments

March 17, 2010 at 12:56 AM

Cuakkkkkk aku

March 17, 2010 at 10:33 PM

tp katak kuning tu cantik la.

March 17, 2010 at 11:20 PM

bahaya nye binatang2 nie... huhu

March 17, 2010 at 11:36 PM

ada lagi yang marabahaya...huhuhu

March 18, 2010 at 1:02 AM

geli tgk katak kuning tu..huhu

March 18, 2010 at 1:42 AM

marabahaya mereka semua tu... kalau terserempak dgn beliau..apa lagi...lariiiiiii..

March 18, 2010 at 1:00 PM

eee..gile campo scaryyyyyy!!! heheheh

March 18, 2010 at 4:25 PM

very dangerous... ;p

March 18, 2010 at 11:29 PM

pernah nengok dokumentari cone snail kat national geography...mmg killing machine...simple jer masuk racun dia tur...

March 19, 2010 at 2:33 AM

uiii dasyatnya :p

March 19, 2010 at 5:55 AM

menatang2 neh sume chantek2 tapi berbahaya..huhuhu.

March 19, 2010 at 8:51 AM

tapi suma comel2

March 19, 2010 at 11:48 AM

wow luz,natang katak tu stylolah baju dia,ko tnya dia dia beli kat mana baju tuh..

March 19, 2010 at 12:01 PM

cybrboy: dye ckap bli kt psar mlm je...haha

March 19, 2010 at 1:19 PM

nampak katak memg geli..thank you follow akak eh..akak follow balik..

March 19, 2010 at 4:12 PM

takut+geli..hehhehehe~

March 20, 2010 at 3:40 AM

بسم الله الرحمن

" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Terimakasih ye kerana resporn anda....

Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi dan (pada) pertukaran malam dan siang dan (pada) kapal-kapal yang belayar di laut dengan membawa benda-benda yang bermanfaat kepada manusia; demikian juga (pada) air hujan yang Allah turunkan dari langit lalu Allah hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya, serta Dia biakkan padanya dari berbagai-bagai jenis binatang; demikian juga (pada) peredaran angin dan awan yang tunduk (kepada kuasa Allah) terapung-apung di antara langit dengan bumi; sesungguhnya (pada semuanya itu) ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan Allah kekuasaanNya, kebijaksanaanNya dan keluasan rahmatNya) bagi kaum yang (mahu) menggunakan akal fikiran.

March 20, 2010 at 10:08 AM

kiut2 la..tapi bahaya la pulak..klu tak bahaya nak ja bela..paling suka katak tu..hihihihi
tq 4 the info...(boleh mngurangkan kadar kematiancdisebabkan oleh binatng2 kiut2)hehe

March 20, 2010 at 11:22 AM

banyak pic menarik la at blog neh..
i like..

(^_^)

March 20, 2010 at 9:39 PM

kalau carik pasal ngn makcik pon bahaya gak!haha

March 20, 2010 at 10:54 PM

Terfir bila entry ko keluar, Al-Qur'an menjelaskan,

"Antara manusia juga, dan haiwan, dan binatang ternak, bermacam-macam warnanya." (35:28)

"Berapa banyaknya haiwan yang tidak membawa rezekinya sendiri, tetapi Allah memberi rezeki untuknya dan kamu!" (29:60)

terima kasih atas segalanya.....
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

March 20, 2010 at 11:30 PM

geli eh tgok katak tuh..

:P

March 21, 2010 at 12:03 AM

cmtu ye rupe ulat bulu...x pnah nmpk rupe...ahaha

March 21, 2010 at 11:34 PM

huh tak sange cone snail tu boleh membunuh.. lawa aje tgk..
tertipu denga ke lawarannye..

March 22, 2010 at 12:52 AM

haaa....jmpe je natang wat xtaw je...
klau da puas idop amik la wat toys..hihi

March 22, 2010 at 11:30 AM

mcm mainan jek aku nengok katak toh. terasa gk nk g memburu. haha!

March 22, 2010 at 2:08 PM

binatang yg mcm ulat bulu tue kiut giler
tak sangka plak boleh merosakkan penggumpalan darah
cuaknyer!


awak,
kommentlaa new entri sy
heee~
(^____^)

March 22, 2010 at 2:56 PM

TUH KLO LAH AKU YG TERSEREMPAK DGN MENATANG TUH...SUMPAH AKU BELA JD PET..KUIKUIKUI :p

March 22, 2010 at 3:34 PM

bahaya....tp dorang comellll
(n__n)

March 22, 2010 at 5:11 PM

.makkkkkk
.takuttttttttt!!!

Post a Comment
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger