Headlines News :
Home » , , » Nekad Belasah rakan hingga Parah Kerana Bengang Diejek 'lembu'

Nekad Belasah rakan hingga Parah Kerana Bengang Diejek 'lembu'

Written By Unknown on Monday, January 7, 2013 | 1:17 PM


Zamri Shamsuddin

KUALA TERENGGANU - Bengang digelar ‘lembu’, seorang pekerja di sebuah syarikat pembuatan tongkang naik angin apabila nekad membelasah rakannya sehingga menyebabkan kecederaan di bahagian muka, dalam satu kejadian di sebuah jeti di sini, dua minggu lalu.

Bagaimanapun, suspek, berusia 24 tahun dan berasal dari Kampung Bukit Datu, Bukit Tunggal, di sini, ditangkap di pejabatnya, lebih kurang jam 11 pagi, kelmarin.

Menurut sumber, kejadian dipercayai berpunca apabila mangsa, 20-an, yang bekerja di bidang sama tetapi berlainan syarikat telah menggelarkan suspek ‘lembu’ selepas tidak berpuas hati berhubung urus niaga penghantaran barang.

“Dalam pertelagahan itu, mangsa telah mengeluarkan kata-kata suspek bekerja seperti ‘lembu’ sebelum suspek naik angin lalu menumbuk muka mangsa menggunakan tangannya.

“Ekoran kejadian itu, mangsa cedera di bahagian dahi dan membuat laporan polis beberapa jam selepas kejadian,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi Sinar Harian, semalam, mengesahkan menerima laporan dan tangkapan suspek.

Katanya, suspek kini direman sehingga 9 Januari depan untuk disiasat di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan cedera yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda hingga RM2,000, atau kedua-duanya sekali, jika disabitkan kesalahan.
Share this post :
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger