Headlines News :
Home » , , » Pendapat..Kenapa Kebanyakan Lelaki Gay Handsome?

Pendapat..Kenapa Kebanyakan Lelaki Gay Handsome?

Written By Unknown on Thursday, January 31, 2013 | 2:33 PM




Artikel ini bukanlah nak mempromosikan budaya Gay, tetapi sekadar melontarkan persoalan Kenapa Kebanyakan Lelaki Gay Handsome?

Adakah terdapat sebarang hubungkait antara penampilan dengan kecenderungan seksualiti seseorang itu? Atau ada kah sebab lain?


Ikuti beberapa pendapat di bawah ini yang dipetik daripada forum di wiki.answers.com :


Pendapat 1:

Dalam komuniti gay, banyak penekanan diletakkan di atas cara anda melihat. Kebanyakan lelaki gay menjaga badan mereka dan meletakkan beberapa usaha supaya mereka kelihatan menarik setiap hari. Lelaki yang tradisinya gay biasanya berhubung dengan lebih baik dan sentiasa terdedah dengan trend fesyen terkini. Oleh itu, mereka akan sentiasa kelihatan menarik.


Pendapat 2:

Lelaki gay adalah lelaki yang tertarik kepada lelaki, oleh itu mereka tahu apa yang membuat seorang lelaki kelihatan menarik. Mereka meletakkan ciri-ciri ini ke dalam amalan/aktiviti seharian mereka dan dengan sebab itulah anda dapat melihat kenapa lelaki gay boleh menjadi sangat kacak. Namun itu adalah cara yang sangat umum dan mudah dilihat sudah tentu ia tidak terpakai kepada semua.

Sifat estetik (luaran) bagi sesetengah lelaki adalah tentang bagaimana mereka menjaga diri mereka sendiri dan bagi sesetengah lelaki pula ia adalah anugerah semula jadi. Dan faktor yang kedua inilah yang membuatkan ramai orang terpesona (iaitu faktor semulajadi).

Seksualiti seseorang tidak secara langsung mempunyai sebarang kaitan dengan bagaimana seseorang itu kacak atau hodoh. Sesetengah lelaki memang kacak tanpa mengira sama ada mereka adalah gay, bi atau straight sama seperti orang kebanyakan lain yang sederhana secara estetika dicabar tanpa mengira seksualiti mereka. Orang yang berlainan mempunyai citarasa yang berlainan supaya apa yang seseorang mungkin berfikir menarik, mungkin orang lain mendapati ia tidak menarik, jadi kekacakan adalah idea yang relatif.



Pendapat 3:

Saya tidak boleh kata semua lelaki gay kacak, kerana saya pernah berjumpa dengan lelaki gay yang menyebabkan saya langsung tak lalu nak makan, ia sangat hodoh!

Ramai antara mereka memilih berada di gym, diet dan sentiasa dipersiapkan dengan keperluan yang berkecenderungan gay bagi majoriti lelaki homoseksual.

Mungkin majoriti menarik kerana mereka sanggup untuk melabur supaya kelihatan fit, menjaga kesihatan dan juga berpakaian menarik.


Pendapat 4:

Ya, pada keseluruhannya, lelaki gay lebih bijak menjaga diri mereka dan memberi perhatian yang lebih kepada penampilan mereka, tetapi ada sebab lain. Ia adalah kerana lelaki gay yang lebih tua dan / atau kurang menarik jarang dilihat. Tiada siapa yang memberi perhatian kepada lelaki gay berumur 40 tahun ke atas atau mereka yang di bawah 40 tetapi kurang kacak, dan ini terutamanya di kalangan lelaki gay sendiri.



Pendapat anda pula ?
Share this post :

+ comments + 1 comments

January 31, 2013 at 3:11 PM

wah , menarik jugak ek pandangan2 nih , CP post kt FB , hehehe ~

Post a Comment
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger