Headlines News :
Home » , , » Bisikan Misteri Arah Wanita Keluar Rumah

Bisikan Misteri Arah Wanita Keluar Rumah

Written By Unknown on Thursday, January 10, 2013 | 10:07 AM




KULIM - Kerana terpedaya dengan bisikan di telinga, yang mengarahkan dia harus keluar dari rumahnya segera sebelum terperangkap, seorang wanita, Nor Shuhadah Asharo, 26, berasal dari Shah Alam, Selangor, mengambil keputusan meninggalkan keluarganya.

Bagaimanapun, mangsa ditahan polis Unit MPV di Pekan Kulim, kira-kira jam 1 pagi kelmarin, kerana mengamuk dan memarahi pengunjung serta penjual burger di kawasan itu kerana enggan memberikannya makanan.

Mangsa, yang sebelum itu dilihat merayau di sekitar kawasan perhentian bas Kulim berkata, dia memperoleh banyak wang setelah diberi oleh orang ramai.

Menurutnya, dia membeli tiket bas ekspres di kaunter KL Central, Bangsar Kuala Lumpur pada 31 Disember lalu untuk datang ke sini.

“Apabila tiba di Kulim, dia cuba mencari rumah datuknya di Sungai Ular, namun gagal. Sejak dari tarikh itu, mangsa terus merayau setelah kehabisan wang.

“Saya tak mahu balik ke rumah kerana tertekan. Kad pengenalan saya disimpan oleh keluarga saya, malah suara dalam rumah suruh saya keluar segera kerana rumah saya akan menjadi panas sekiranya saya terus tinggal di rumah itu,” katanya.

Katanya, dia mengambil keputusan untuk lari dari suara itu dan tinggal bersama datuknya di sini.

“Sepanjang berada di Kulim, saya lupa saya tidur di mana dan mengapa pakaian saya koyak.
“Saya tidak berhadapan dengan masalah untuk makan kerana penduduk di sini baik. Apabila saya ditahan dan dihantar ke Balai Polis Kulim, anggota polis bertugas beri saya makanan dan pakaian. Terima kasih cikgu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, mangsa kemungkinan mengalami tekanan perasaan atau masalah sakit jiwa kerana dalam usia 26 tahun dia seharusnya tahu ke mana arah atau destinasi di tujunya.  
Menurutnya, hasil siasatan mendapati, kedua-dua ibu bapa mangsa bekerja sebagai guru di Shah Alam dan mangsa merupakan anak sulung dari tujuh beradik.

“Polis telah memaklumkan penemuan mangsa kepada Balai Polis Seksyen 18 dan Seksyen 20 Shah Alam. Sekiranya ada laporan melibatkan orang hilang, waris terlibat boleh mengambil mangsa di sini.

“Maklumat yang diberi mangsa ada kemungkinan salah. Jadi bagi sesiapa yang mengenali mangsa, boleh datang ke Balai Polis Kulim untuk membuat laporan,” katanya.
Share this post :
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger