Headlines News :
Home » , , , » Tengkorak berusia 1000 tahun Berbentuk Kepala 'alien' ditemui

Tengkorak berusia 1000 tahun Berbentuk Kepala 'alien' ditemui

Written By Unknown on Wednesday, December 19, 2012 | 8:52 PM



Ahli arkeologi menemui tengkorak kelihatan aneh menyerupai yang spesis 'alien' di tanah perkuburan abad lama di Mexico.

Proses pengcarian telah dibuat di tanah perkuburan berhampiran bandar Onavas. Tengkorak lebih 1,000 tahun ini mempunyai bentuk yang ganjil dan memanjang.

lebih berkemungkinan tengkorak tersebut melambangkan satu amalan budaya di mana kepala tengkorak kanak-kanak dibalut dengan ketat untuk menghasilkan bentuk memanjang.

Upacara mengerikan dan mengancam nyawa telah digunakan untuk mewujudkan 'kelas dalam masyarakat'; lagi panjang tengkorak, seseorang itu dianggap lebih bijak dan nikmat yang lebih diberikan kepada mereka daripada tuhan-tuhan.

Dalam 25 jumlah rangka yang ditemui di tanah perkuburan purba. 13 tengkorak adalah memanjang, lima daripada mereka juga mempunyai gigi yang diukir.

Hippocrates menyifatkan amalan 'mengikat tengkorak' atau  'tengkorak pembalut' 400 tahun masihi dan bercakap mengenai kaum 'Macrocephali' atau 'kepala panjang'.

Upacara ini telah digunakan untuk bayi yang baru lahir berusia hampir sebulan kerana tengkorak mereka adalah masih lebih fleksibel. Papan kayu ketat dibalut bersama tengkorak dan di biarkan selama enam bulan, kain diputar sangat ketat di sekitar papan kayu.

Amalan ini adalah amat berbahaya dan ramai kanak-kanak yang baru lahir meninggal dunia kerana tekanan yang berlebihan pada otak.

Cristina Garcia Moreno, yang memimpin pasukan arkeologi di Mexico mengatakan bahawa ujian awal tarikh tengkorak kembali ke 943 

Garcia Morena yang bekerja untuk University of Arizona menjelaskan kecacatan gigi sebagai "laluan dari kanak-kanak ke dalam akil baligh".

"Semua tengkorak dengan gigi ukiran telah ditentukan sebagai kanak-kanak yang berusia kurang daripada 12 tahun," kata Garcia Morena.

Mengikat Tengkorak telah digunakan sepanjang zaman pertengahan serta dan juga ke dalam abad ke-19 di bahagian Perancis.



Share this post :
 
Support : 8Share lah! | ChurpChurp | Gush Ad lah!!
Copyright © 2014. Echo News Portal - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger